FITNESS

Pilates. 4 fakty na temat metody pilates

Pinterest LinkedIn Tumblr

Pilates to trening, który działa kompleksowo, zarówno na nasze ciało, jak i umysł. Działa również niezwykle skuteczne i szybko, dlatego właśnie stał się tak popularny.

CZYM JEST PILATES

Twórcą pilatesu był Joseph Pilates, ortopeda i fizykoterapeuta, sam zmagający się z komplikacjami zdrowotnymi. To dlatego stworzył system ćwiczeń, które harmonijnie łączą zarówno ciało, jak i umysł, o ogromnej skuteczności. Zalety pilates dostrzegły takie hollywoodzkie gwiazdy, jak Uma Thurman, Jessica Lange, Rod Stewart, Madonna, Charlize Theron, Vanessa Williams i wiele innych.

Głównym celem metody pilates jest wzmocnienie mięśni głębokich grzbietu i brzucha, które warunkują prawidłową postawę ciała. Nie gwarantuje szybkiej utraty wagi ciała – od tego jest odpowiednia dieta oraz inne rodzaje treningów, za to doskonale poprawia siłę oraz kształtuje i wysmukla mięśnie, pięknie modelując sylwetkę.

NA CZYM POLEGA PILATES

Program ćwiczeń powinien zawsze być dobierany do każdego indywidualnie, najlepiej przez wykwalifikowanego instruktora. Pilates oferuje kilka poziomów zaawansowania, nie ma więc obawy, że ćwiczenia przekroczą nasze możliwości, przeciwnie, odpowiednio dobrany trening staje się przyjemny i sprawia, że nie możemy doczekać się kolejnego!

EFEKTY PILATES

  • Pilates przywraca prawidłową, wyprostowaną postawę ciała
  • Kształtuje sylwetkę, ujędrnia, wysmukla i modeluje mięśnie
  • Likwiduje bóle pleców, stabilizuje kręgosłup i wzmacnia go
  • Zmniejsza napięcie nerwowe, działa relaksująco
  • Poprawia koordynacje ruchową
  • Wzmacnia sprężystość mięśni i ich siłę
  • Poprawia świadomość własnego ciała
  • Wpływa pozytywnie na układ krążenia

pilates ogrody piękna

FILARY PILATES

Precyzja i koncentracja na treningu

Wszystkie ruchy w pilates muszą być precyzyjne, w pełni kontrolowane i świadome. Ćwiczymy w pełnym skupieniu, skoncentrowani na swoich odczuciach. Najważniejsza jest jakość wykonywanych ćwiczeń, nie ilość.

Oddychanie w pilates

Oddech w pilates jest głęboki, skoordynowany i w pełni świadomy, zapoczątkowuje ruch, pomaga aktywować mięśnie głębokie, wzmaga koncentrację.

Odpowiednia postawa ciała

Utrzymanie prawidłowej postawy ciała to najważniejszy element treningu. Ruchy powinny być płynne, harmonijne, łagodne.

Jeśli szukasz treningu, który działa holistycznie, wzmacnia i rzeźbi ciało, likwiduje napięcie nerwowe i rozluźnia, sprawdź ofertę klubów fitness w okolicy – pilates może być dla ciebie idealnym rozwiązaniem.

Napisz komentarz

sixty five − = fifty nine

error: Content is protected !!